نگهداری از در و پنجره های یو پی وی سی

بعد از نصب پنجره یو پی وی سی یکی از سوالاتی که مطرح می شود این است که بهترین راه برای نگهداری و نظافت این نوع پنجره ها چیست؟
در اینجا به اختصار به مواردی جهت نظافت و نگهداری پنجره های یوپی وی سی اشاره می کنیم:

پروفیل یوپی وی سی
لیبل های پروفیل یو پی یو سی باعث حفاظت در و پنجره یوپی وی سی در مقابل ضربه های ناشی از حمل و نقل و نصب و همچنین خراش نیافتادن روی آنها می شود.
بعد از اتمام نصب پنجره حتما لیبل محافظ را از پروفیل جدا نمایید زیرا بعد از گذشت حداکثر سه ماه به سختی از پروفیل جدا می شود و جلوه بسیار بدی در نمای ساختمان ایجاد میکند.
بهترین ماده برای تمیز کردن پروفیل یوپی وی سی، محلول آب گرم و صابون به همراه یک دستمال لطیف است. بعد از استفاده از این محلول، پروفیل ها را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.
هیچگاه برای تمیز کردن پروفیل یو پی وی سی از مواد شوینده قوی استفاده نکنید چرا که موجب از بین رفتن رنگ سطوح خواهد شد.

لاستیک های درز بندی
برای تمیز کردن گرد و خاک لاستیک های درزبندی از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.

شیشه ها
با تمیزکننده های مخصوص شیشه، گرد و خاک و چربی موجود روی شیشه ها را پاک کنید.

نکاتی برای نگهداری از پنجره های یو پی وی سی
یکی از فاکتورهای موثر در عملکرد صحیح در و پنجره که در عایق بودن آن نقش مهمی دارد، تنظیم و یا رگلاژ دقیق لنگه های بازشو است به نحوی که براحتی باز شده و هنگام بسته شدن از تمامی نقاط فشردگی و کیپ شدن لاستیکها اتفاق بیافتد.
رگلاژ لنگه با استفاده از لولاهای قابل تنظیم، رعایت استاندارد فیلر گذاری شیشه و مهارت یک نیروی باتجربه، تضمینی بلند مدت در استفاده از در و پنجره های یو پی وی سی است و مشکلات احتمالی از قبیل ورود هوای سرد اطراف لنگه های بازشو، سختی باز و بسته کردن در و پنجره، تغییر حالت های بازشو و … را برطرف می کند.
البته لازم به ذکر این نکته است که تنظیم دقیق بازشوی یوپی وی سی با تولید استاندارد امکان پذیر است.
برای عملکرد صحیح پنجره ها، لولاها و یراق آلات پنجره ها نیاز به روغن کاری دارند که این کار می بایست هر 6 ماه یکبار با استفاده از روغن های رقیق مانند روغن چرخ خیاطی انجام شود.